Po dvojročnej prestávke opäť rozbiehame školenia na zlepšenie komunikačných zručností našich zamestnancov. Školenia ich pripravia na čo najlepšie zvládnutie rôznych situácií, s ktorými sa pri starostlivosti o pacientov stretávajú.
Zamestnanci sú rozdelení do štyroch skupín po 18 až 20 ľudí. Skupinu tvorí zdravotnícky personál aj technicko-hospodársky zamestnanci, čo prináša odlišný, ale zaujímavý pohľad na tie isté situácie.
Prvá časť školení sa konala v máji 2022, druhá časť školení prebehne na začiatku roka 2023. Podľa klinickej psychologičky Márie Andrášiovej, ktorá toto školenie vedie, je polrok optimálny interval na to, aby si zamestnanci odskúšali v praxi zručnosti, ktoré nadobudli počas školenia. Zároveň je tu možnosť na spätnú väzbu.
Zdravotníci sa neraz stretávajú s napätými, nepríjemnými a náročnými situáciami. Pacienti sú často pri zhoršení zdravotného stavu pod zvýšeným tlakom, frustrovaní a nervózni . Zvládnutie takýchto situácii si vyžaduje nie len byť psychicky odolným človekom, ale aj komunikačne zručným.
Komunikácia je silný a prirodzený nástroj každého z nás. Schopnosti ako zvládať, lepšie vnímať a porozumieť potrebám pacientov sa nedajú nadobudnúť zo dňa na deň. Každá situácia je iná a špecifická. Každý zdravotník, ale aj pacient vníma a prežíva tieto situácie odlišne a často práve komunikačné nezvládnutie vypätej situácie býva zdrojom nespokojnosti na oboch stranách.
Školenia komunikačných zručností prinášajú našim zamestnancom praktické vedomosti o tom ako zvládať extrémne náročné situácie.
Počas mája absolvovalo školenia, ktoré sa konali v edukačnom centre EDUKA, šesťdesiat sestier, sanitárov, zdravotníckych asistentov ale aj technicko-hospodárskych zamestnancov.